Keeskist

 

"Ik denk 2-0"

Virtuele tattoo

Mail Keeskist op keeskist (apenstaartje) chello.nl

Deep Thoughts


This page is powered by Blogger. Isn't yours?
6.7.07
 
Tien jaar later

Lees ik net dat Roskilde de natste is sinds 1979...

1997 was het en ik was zeer opgewonden dat John Fogerty voor het eerst sinds 1971 in Europa was. Tegenwoordig speelt hij elke maand in Weert en Zuidoost, maar toen hij begon met de eerste tonen van Born On The Bayou was ik door het dolle heen. Daft Punk deed hun eerst concert buiten Frankrijk . Die dance-tent was zo vol dat ik het liet lopen, maar Leo wilde het per se zien; hij beeindigde het optreden extatisch maar letterlijk tot zijn knieën in het water.

Donderdag en vrijdag regende het de hele fucking dag. We spraken af, doodmoe, dat als het zaterdagmorgen nog zou regenen dat we dan naar huis zouden gaan. Oh, we werden trouwens door de Duitse politie aangehouden omdat quizcrack Ph.Z. een zakkie wiet ("nooit geen problemen mee gehad in vijf jaar") had meegenomen.

Zaterdagmorgen werd het droog. Sterker nog het werd lekker weer, we bleven dus. Twee dagen hadden we door de prut gewaad waarbij elke stap klonk alsof je een scheet liet. Nu droogde het op en duurde het een tel voor je door de harde korst naar beneden zakte. Maar ook de zondag bleef het droog en we hadden een geweldig festival: Radiohead, Pet Shop Boys, the Prodigy, Motley Crue, Beck, Isaac Hayes, Nick Cave, Supergrass. Na twee dagen zon had de organisatie al gewaarschuwd dat de zondagavond schepen met zure appelen zou brengen. De afsluiter was de Leningrad Cowboys met het Rode Leger Koor. Het laatste nummer was Kalinka en précies op het moment dat de laatste tonen van dit laatste nummer van het festival klonken ging de hemel open met de hefstigste bui van het hele weekend (nog jarenlang is op elk vliegveld mijn paspoort extra onderzocht omdat het op dat moment, in mijn heuptasje, zo doorweekt raakte dat de pagina's aan elkaar plakten). Sinds die tijd denk ik dat de Russen iets met de klimaatverandering te maken hebben: zo'n bui bijna als Special Effect bij het Rode Leger Koor, dat lijkt me geen toeval. Laat Al Gore dat eerst maar eens onderzoeken.


| <$BlogCommentDeleteIcon$>