Keeskist

 

"Ik denk 2-0"

Virtuele tattoo

Mail Keeskist op keeskist (apenstaartje) chello.nl

Deep Thoughts


This page is powered by Blogger. Isn't yours?
7.9.05
 
Heeft Andorra een volkslied?
Vanavond bij Nederland Andorra zingt Guus Meeuwis het Wilhelmus. Boeiend. Meteen gaan mijn gedachten terug naar Nederland - Finland in juni, waar het volkslied werd gezongen door The Lau. Ik was aangenaam verrast dat ze eindelijk eens een volwaardig popartiest hadden geboekt, in plaats van Jantje Shit of zo'n musicalmuts. Het enige probleempje was dat Thé Lau nou niet bekend is om zijn expressieve en veeloctavige zangstem. En het Wilhelmus leent zich niet echt om á la Tom Waits gereciteerd te worden. Het was dan ook een vervreemdende performance, daar op de middenstip. Ik heb zeer genoten. Als iemand een mp3 of een videootje heeft, hou ik me aanbevolen.

Vorige maand bij Nederland - Duitsland werd er luid door het Duitse volkslied
gefluitconcert. Daar heb ik verder geen moreel oordeel over: voor goede manieren ga je nou eenmaal niet naar het voetbalstadion. En misschien floten ze wel omdat het Dennie Christian was. Bij Wales - Engeland was het gefluit door het Engelse volkslied ook oorverdovend. Maar het kan natuurlijk ook anders. Die vrolijke drinkebroers van Ierland lalden en humhumden vorig jaar bij Frankrijk - Ierland vrolijk mee met de Marseillaise.


| <$BlogCommentDeleteIcon$>