Keeskist

 

"Ik denk 2-0"

Virtuele tattoo

Mail Keeskist op keeskist (apenstaartje) chello.nl

Deep Thoughts


This page is powered by Blogger. Isn't yours?
14.10.05
 
Fluit
Waar ik na Nederland - Macedonie nou benieuwd naar was: wat zijn dat nou voor mensen die na een effe mindere prestatie hun favoriete team beginnen uit te fluiten. Van Nijnatten spreekt er in zijn column in het AD schande van en in de reacties komen een paar fluitertjes aan het woord.

En dan blijkt wat voor volk dat is: Het is de archetypische Botte Hollander. De man die in het buitenland net te luid op het eten zit te katten en de ober geen fooi geeft omdat ' hij het niet heeft verdiend'.
Het wezen van de sport heeft hij niet begrepen: hij ziet het niet als een wedkamp tussen twee teams maar als een verplichting van de 'duurbetaalde profs' om veel doelpunten te maken in het niet-oranjegekleurde doel.

Een reactie uit het AD: "Ik sta voor de volle 100% achter Oranje, maar als ik zoveel geld uitgeef voor anderhalf uur amusement, verwacht ik wel dat de acteurs zich enige inspanningen getroosten om mij het vermaak te bieden waarvoor ik ze heb "ingehuurd". Dat geldt voor filmacteurs, toneelspelers maar zeker ook voor zeer goed betaalde voetballers. Volgende maand zal ik weer een substantieel bedrag uitgeven om mijn favoriete Oranje te steunen tegen Italie, maar als ze dezelfde wanprestatie leveren als gisteren dan zal ik ze ook volgende maand weer uitfluiten."

Ik denk dat de fluiter verantwoordelijk is voor het succes van de grote musicals in Nederland. Goed, het is niet goedkoop om binnen te komen (en dat zal hij gerust vijf keer roepen), maar hij beziet het spektakel, ziet de verzorgde decors, telt het aantal figuranten, en concludeert dat hij waar voor zijn dure geld krijgt. Het is ook dit slag bezoeker dat door Hans Teeuwen wordt gepersifleerd in zijn Josti Band conference: "Ik loop door de stad, en ik zie een poster: Josti band. Ik wist niet wat het was, maar ik dacht band, muziek, daar was ik aan toe. Was toe om getroost te worden…door mooie muziek. Ik ga daarheen, ik betaal verdomme geld voor een kaartje. Zit daar in die zaal… dat tuig begint te spelen…".

De volgende reactie komt ook uit het AD en kan zo door Youp van 't Hek voorgedragen worden. "Ook ik was ontevreden en heb afkeurend gefloten. Maar het ging niet over het resultaat. De ploeg heeft een resultaat neergezet in deze ronde waar je trots op mag zijn. Het ging op het managen van verwachtingen. Je bent zo'n avond ruim 80 euro kwijt en daar verwacht je iets voor terug. Inzet, goede voorzetten en tempo. Kortom: vol spelen op de winst en niet een terughoudend team dat zeker niet wil verliezen omdat dit wellicht slecht is voor de reeks die Van Basten nu heeft ingezet."

Youp moet dan zijn 'uitgeknepen citroen-gezichtsuitdrukking' gebruiken (dat is het gezicht dat ie altijd trekt als hij een oudere hockeydame aan het woord laat) bij het uitspreken van de uitdrukking het managen van verwachtingen.


| <$BlogCommentDeleteIcon$>