Keeskist

 

"Ik denk 2-0"

Virtuele tattoo

Mail Keeskist op keeskist (apenstaartje) chello.nl

Deep Thoughts


This page is powered by Blogger. Isn't yours?
1.2.02
 
Gastvrij en bruisend ?!?
Lees eerst het stuk van Stereo over Belle and Sebastian die komen spelen op een 'belevenissenfestival'. Ik ben het helemaal eens met zijn betoog; waarom staat B&S enkel op zo'n Kunstenmakersfestival met zoveel nauwelijks geïnteresseerde gasten?

Maar ik wil het hier niet bij laten. Mijn inspiratie is de affaire Godspeed You Black Emperor van een paar weken geleden. GYBE stond aanvankelijk geprogrammeerd in 013 in Tilburg. Maar nadat de 'principiële' band was getipt dat 013 gebruik maakt van sponsors verplaatsten zij het concert naar het 'ongesponsorde' Effenaar in Eindhoven. De tipgever: de programmeur van de Effenaar (de farizeeër...).

Belle and Sebastian staat bekend als een band met gevoeligheden. Ze treden maar weinig op, geven geen interviews en zijn niet scheutig met persoonlijke informatie. En gaat deze band op een gastvrij en bruisend zwoele-mix-festival staan? Weet de band wel waar ze is voor geboekt? Ik denk het niet.

Ik ga de band een e-mailtje sturen met een uitleg van de poel des verderfs waar ze zich in dreigen te gaan storten. Wellicht komen ze tot inkeer. Als ik me dan uitgeef voor de programmeur van jongerencentrum Volta, hier net om de hoek, kan ik misschien Belle en Sebastian op kruipafstand gaan zien.
(wordt vervolgd)


| <$BlogCommentDeleteIcon$>