Keeskist

 

"Ik denk 2-0"

Virtuele tattoo

Mail Keeskist op keeskist (apenstaartje) chello.nl

Deep Thoughts


This page is powered by Blogger. Isn't yours?
17.2.02
 
David Beckham Haarupdate (1)
Woensdag was ik naar Nederland – Engeland. Waar ik me verbaasde over die rare Engelsen. Onderweg naar het Rinus Michels Stadion zongen ze over “No surrender to the IRA”. En waarom die ene Engelsman bij het verlaten van de metro een Nederlandse fan traangas in zijn ogen spoot, ik heb geen idee. Of eigenlijk wel als ik dit verhaal lees. Engelse hufters bestaan nog en ze waren er volop, ook in de Nederlandse vakken.

Maar daar ging het niet om: ik wilde het Engelse elftal in het wild zien. Mijn eigen favoriet Michael Ricketts van Bolton Wanderers stond in de spits, maar helaas raakte hij geen kokosnoot; het was de andere debutant Darius Vassell van Aston Villa die met een mooie volley zichzelf naar Japan schoot. Bij Nederland was er maar één debutant: assistent bundscoach Willem van Hanegem. Elk team van Europa experimenteerde met nieuwe spelers, behalve het team dat daar het meeste tijd voor heeft. Zeer kritisch was ik vantevoren over de opname in het team van Dick Advocaats eigen Rangers-beschermeling Fernando Ricksen. Hij is de man over wie de rivaliserende Celticsupporters zingen:
"Tell all the Huns that you know
That they'll never sell Ricksen or Flo

Maar goed hij hield tourist Mario Melchiot uit het team en speelde een verrassend goede wedstrijd tegen bul Emile Heskey.

Maar natuurlijk kwam ik eigenlijk maar voor één ding: hoe staat het met Het Haar Van David Beckham. En het antwoord is duidelijk: het groeit. David zit duidelijk in een periode van transitie. Het geschoren hoofd zien we even niet meer terug. Voor de Wereldkampioenschappen heeft Beckham’s PR-staf een nieuwe look bedacht. Nadere bestudering van de trends voor 2002, met inachtname van het behoud van Beckham’s Messiaanse stadium heeft ertoe geleid dat de aanvoerder van het Engelse team tijdens het WK in Japan en Korea te zien zal zijn met het volgende uiterlijk:

De Andrew WK-look

zou nog leuker zijn als je beckham nog had kunnen herkennen


| <$BlogCommentDeleteIcon$>