Keeskist

 

"Ik denk 2-0"

Virtuele tattoo

Mail Keeskist op keeskist (apenstaartje) chello.nl

Deep Thoughts


This page is powered by Blogger. Isn't yours?
4.1.02
 
Bij de dood van Heineken
“In 1963 financierde (Heineken) de film Als Twee Druppels Water, naar De Donkere Kamer van Damocles van W. F Hermans. Zijn toenmalige vriendin Nan Los vertolkte een van de rollen. Maar toen zij het uitmaakte, verbood hij de tv-vertoning van de film, door de Tros. En niemand kon hem iets maken. Hij bezat nu eenmaal de rechten.”
(Het Parool vandaag)

Wellicht komt Als Twee Druppels Water (regie: Fons Rademakers) nu dan eens op televisie, of wordt hij eindelijk op video en DVD uitgebracht. De film was tot nu toe alleen bij speciale gelegenheden te zien. Ik heb ooit aan een festival meegewerkt waar de film wel vertoond werd. Ik moest speciaal naar een kantoor van Heineken zelf tegenover de oude brouwerij in Amsterdam om de filmrollen op te halen. Het meest luxe kantoor dat ik ooit gezien heb waar ik, met het filmblik in mijn handen, tot mijn enkels wegzakte in de tapijten.


| <$BlogCommentDeleteIcon$>